1
מתוך
04.04.1963
226004
{P001} {0197-124} 4.4.63 יום ה' 9.30 - גוברין ותדי גוברין רוצה להבטיח הסרת ההצעה של האופוזיציה. מציע לו להזמיו את גולדה ואשכול.אמרתי: לא. אין לי מה להוסיף להגיד להם מאשר הגדתי. וחזרה על דברים שנאמרו - אינה דרושה. הוא מסכים שיזמינו את איסר. אמרתי מוטב להזמין אותו לפני כל הממשלה, אם מזמינים לוועדות הממשלה. לאחר שלחץ עלי מאוד אמרתי כי בשני דברים לא אתן יד - גם אם כל הכנסת, ואפילו כל העם, יהיו בעד דעה שלפי הבנתי עלולה לפגוע בבטחון או במעמדנו הבינלאומי. ואני יודע שייתכן מאוד כי דעתי בענינים אלה מסוגלת להיות דעה מוטעה, אבל אני יכול לפעול רק לפי מיטב הבנתי. 10.30 קלמן כהנא: שאל על ההתפטרות. סיפרתי לו מה שהיה והוספתי שלי עצמי לא מובן הדבר, כי אני מעריך את האיש ועבודתו, והערכתי על עבודה עד רגע התפטרותו לא נשתנתה אצלי, ואני מבין שאין כמעט אף אחד מאמיו שרק בגלל זה התפטר. ואולי אילו לא קרה הדבר לי - אף אני לא הייתי מאמין. אמרתי שביום א' אביע דעתי על כל הענין, אם כי אהיה מטעמים מדיניים מוגבל בחופש הדיבור שלי. 11 - מטה. חשוב. 12 - בי.בי.סי. - נתן לי חמשה רגעים להערכת ויצמן. דיברתי על ההבדל ביו ויצמן והרצל - הצורה החיצונית . שאצל הרצל היתה יותר , ווייצמן - דומה ללנין אבל ווייצמן בפנימיותו היה יהודי שביהודי והרצל היה חניך האסימילציה. הרצל היה נגד "הסתננות" - מקודם {0197-125} ( 2) 4.4.63 זכיות אח"כ עליה והתישבות ווייצמן- עליה והתישבות בכל התנאים.הוא היה איש מדע ולכן בעד הדרגיות (? ) לא די היסטוריון לדעת שיש גם מהפכה, אבל כשבאה המהפכה הוא הבין אותה, חלקו בהצהרת בלפור ,אם כי גם הרברט סמואל וסוקולוב יש להם חלק , אבל ווייצמן יותר . הוא היה איש מדע: ואפשר להגיד שמדע וציונות הם שני דברים שונים. אצל ווייצמן היה זה דבר אחד, הוא האמין כי רק בכוח המדע והירושה היהודית נהיה העם אשר אנו צריכים להיות . 16 - ישיבת "שרינו."