1
מתוך
מקומות:
Dimona
H̠erut
Yeroh̠am
Migdal
Mash'abbe Sade
Revivim
Nevatim
Nayn
Sde Boker
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
08.02.1958
219555
{P001} {0005-41} 8.2.58 סיימתי כתבית רשימתי על בחירות אזוריות. הבוקר בא אצלי חגי. שתי משפחות עזבו, אבל נוספו חדשים, בינים גם שתי משפחות מפולין שנקלטו היטב. בונים חמשים בתים. יש בעית מים. ביקשתי שיתן לי סקירה על הצרכים והסיכויים, ואשלח איש לבדוק, ואז אראה מה יש לעשות. לאחר הצהרים באה אצלי מזכירות המשק. אין מים. הסוכנות ומשרד הפיתוח (?) הבטיחו 700 קוב ליום. בקושי מקבלים רק 300, אם כי הורחבו המטעים, הוגדל העדר (יש עכשיו 350 ראש), עומדים להוסיף 100 סוסים (עכשיו יש 50). הקו הוכנס ע"י משרד הפיתוח (?) כשקדחו פה בשביל נפט. מקורות לא הסכימה לקבל את הקו כשנפסקו קדיחות הנפט. היא טוענת שהתווי הוא לא טוב - ובאמת אינו טוב. הסוכנות עשתה התווי - מתוך חפזון. אולם גם בתווי זה כבר העבירו פעם 1200 קוב ליום, במשך שלושה ימים רצופים, כשהיה עודף מים לרגל שפעת הגשמים. {0005-42} מחר החברים מקיימים שיחה בענין זה עם זבלודובסקי - מנהל מקורות בדרום (יושב במגדל). אנשי מקורות טוענים כי להספקת 800 קוב ליום לשדה- בוקר יש להפחית מאה קוב מכל אחד מהנקודות האלה: רביבים, משאבים, תל ירוחם, דימונה, נבטים, רביבים ומשאבים מסכימים עקרונית (אם גם האחרים יסכימו) כי שניהם מקבלים כ"א 2000 קוב ליום. עוד טענה: הסוכנות הסכימה להקים פה ברכה לאלף קוב - זה נחוץ במקרה שנפסק זרם המים. עכשיו הם דוחים הבנין עד שיושלם הקו הגדול. קו זה יגיע השנה לרביבים ולמשאבים. לשדה בוקר רק בעוד 3-2 שנים. בינתיים מעכבים בנין הברכה. אמרתי להם שאני אברר לעצמי כל תכניות המים לנגב המרכזי, כי אני מעונין בהעברת הצבא לרמון בהקדם האפשרי. רכוז הצבא ברמון יחייב כל הנגב המרכזי. יוקם גם ב"ס צבאי בשבטה. ביום חמשי יבוא מזכיר המשק לת"א ואזמין את דבדבני לשיחה.






