יומנים > יומן - מלא 15/07/1952

1
of
Places:
Be'er Sheva
Jerusalem
Reh̠ov
Haifa
Na'an
Shamir
Shoval
Revadim
The use of the photograph is subject to the Copyright Law, 2007
14.07.1952
218580
{P001} {0027-02} 15.7.52, יום ג' היתה השתתפות עממית בהלווית קפלן. אני עוד לא ראיתי המון כזה בירושלים מצטפף ברחובות, אבל אומרים שגם ביום העצמאות השני היו המונים גדולים ברחוב. היו גם המונים וגם כל החוגים. לא היתה מלאכותיות באבל הפעם. {0027-03} - בערב בא אצלי משה. מסר פרטים על ביסוס החובות. יש רצון טוב מצד אציסון והנשיא, והדבר תלוי הרבה בדעתו של מייקסל. אכסיב בנק רוגז על שעושים או מתכוננים לעשות הדבר מבלי לשאלו תחילה. ואשר למלווה - דעת משה היא שישראלי צריך לעמוד בראש המפעל. הוא מציע תדי או גרי (לא מתאים). - בועדת הרכבת אתמול (אשכול, פנקס, שמיר והמומחים) ביררנו הדו"ח פה אחד של שמיר, דורון ובוקשטיין. מציעים שתי אלטרנטיבות: דרך נען (209 קיל. לחיפה), דרך סוכריר (223 קיל.). חיבור עד הרכבת 90 קיל., אורך נוסף ליצירת קשר לחוף הים 251/2 קילומטר (מקו נען), 31/2 קיל. לקו סכריר. מרחק זה עלול להתקצר אם יבחר תוי חדש בקטע באר-שבע - שובל. ההוצאות המשוערות ל"י דולר 1) דרך נען - קטע באר שבע רבדים 2.750.000 1.250.000 רבדים - נען 350.000 50.000 קשר לתחנת נחל שורק 000 .250 50.000 קשר מקו נען לחוף בסכריר 750.000 800.000 2.150.000 4.100.000 2) דרך ודי סוכריר קטע באר שבע רבדים 2.750.000 1.250.000 קטע למסילת החוף הקיימת 500.000 250.000 קטע לחוף הים 250.000 250.000 1.750.000 3.500.000 - קיימנו אתמול בבוקר גם ישיבת מוסד לתיאום.