יומנים > יומן - מלא 17/11/1939

1
of
Places:
England
United States
London
The use of the photograph is subject to the Copyright Law, 2007
17.11.1939
222247
{P001} {0166-48} לונדון, 17.11.39 (יום ו') בבוקר ישיבת המחלקה הפוליטית. חיים רואהצורך לדחות לשבוע נסיעתו לאמריקא, למען יספיק לסדר דבר נצול אבני הביטומין עם נובומייסקי שעומד לבוא הנה בסוף השבוע הבא. נתעוררה השאלה אם לדרוש העברת א"י ממשרד המושבות. הדוכס מדיוונשייר מציע להעביר את א"י למשרד הדומיניונים (הוא סגן ווזיר הדומ.) בפי מציעה להעביר למשרד חוץ. דעתי היתה שבמידה שבהצעת העברה יש הפגנה נגד מ.מ. - רצוי הדבר. אם כי למעשה איני סבור שיוציאו א"י מכלל משרד המושבות. - ביטא היום נתפרסמו דברי אוסישקין במסיבת קה"ק בת"א - מספרים מוגזמים העלולים להזיק והתפארות-שוא שאינה מוסיפה כבוד - בתוכם דברים שלא אמר כלל. טלגרפתי להנהלה ולקה"ק שיבדקו הדו"ח שנשלח ע"י יטא מירושלם. {0166-49} בארבע וחצי אה"צ נפגשנו לואיס ואנכי - אם ארנולד, לורנס ואיילוף (ארני אולנג בריטי בירושלם) באטנאום. בניגוד לפילבי המסכים למדינה יהודית בכל א"י תמורת עזרה לעצמאות ערבית ותשלום של עשרים מיליון לאבן םעוד - רואים שני אלה הפתרון בפדרציה בין א"י וסוריה בתוך פדרציה זו תוקם מדינה יהודית, בערך ממדינת פיל, הנגב - וכפיצוי על שאר מערב א"י גזירה בסוריה: התנגדתי לגזירה. רעיון הטרנספר שקיבל כבר פילבי לגבי כל מערב א"י אינו גורם. איני מאמין בטרנספר כפוי, לא מפני שלא יתכן בכלל, אלא שאנגליה לא תעשה זאת. אך תתכן מדינה יהודית בכל מערב א"י גם בלי טרנספר, מספיק טרנספר וולונטרי. נמיר הציע שרעיון ההסכם על יסוד פדרציה יצא לא מיהודים, אלא מידידי ערבים ויהודים, כגון אמרי ולויד הוטל על נמיר ולורנס לעבד נוסח של מכתב.