יומנים > יומן - מלא 11/07/1956

1
מתוך
מקומות:
Danna, Baysan
Har'el
H̠erut
Bern
H̠emed
Dead Sea
Ekron
Haifa
Moscow
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
10.07.1956
218224
{P001} {0011-03} . 11.7.56, יום ד', ה' באב בא אצלי הבוקר ברזילי. קבוץ הראל נגרר אחרי סנה ונתפזר כולו. שלחו במקומם למשק נערים - לפני גיל צבא. עכשיו עומדים לגייסם - והמשק יהרס; המשק דווקא טוב. נתתי הוראה לעכב ויוטס לימים אחדים, עד שאבדר אם אפשר לקחת אותם לאימונים בסירוגים חצויים לאימונים, וחציים במשק. - בינתיים קפץ על רוגז הבחירות של הצוטרים לועידת המפלגה. תתעורר שאלה בכנסת. ביררתי כי יש הוראה בעל פה על איסור הנהלת תעמולת בחירות במשטרה, אם כי מותר לבחור ולהבחר. אספת שוטרים חברי מפלגה בת"א נתקיימה ביום 56 6. 7. בה נבחרו מועמדים בחרו בקלפי נודדת, לא השתמשו ברכב משטרתי. {0011-04} הבחירות התנהלו בסדר גמור, אבל ועדת הבחירות המחוזית של המפלגה פסלה הבחירות מפני שעברו על ההוראה לא לנהל בחירות. - בא אצלי הבוקר פרידמן, ראש המגבית. לפני דנה אספו 58 מיליונים, השנה 78, לוו 40 מיליונים. - בישיבה יוצאת מן הכלל של הממשלה הבאתי שורת הרציחות על גבול והצעתי מתן יפוי כוח לשר הבטחון לפעול בצד השני אם יתחדשו רציחות, אם כי הודעתי שיש לי נימוקים להבליג בתנאים ידועים, ולאחר השבעת כל החברים שלא ידברו עם איש מסרתי על סיכויים (לא וודאיים, אך ממשיים) לקבל בחדשים הקרובים מממשלות שונות ציוד שישנה מאזן הכוחות, ולא אתן הוראה לפעול אם הפעולה עלולה לפגוע בקבלת הנשק. רוזן דרש ישיבת ממשלה לפני פעולה, בנטוב הציע לתת יפוי כח אבל פעולה רק לאחר בקורו של המרשילד. הרוב (בתוכם - כרמל, בר יהודה חולה) הצביעו בעד מתן יפוי כח בלי תנאי. - מיד אח"כ כנסת - לענות על סדר יום של חרות (שיפמן) בענין בחירות לועידת , מפא"י בקרב השוטרים, גם הצעת חירות (לדון) וגם הצעת הכלליים (למסור הענין לוועדה)נדחו - בארבע אה"צ ישיבת חברינו בממשלה. זאימה עורר שאלת תנועות הנוער בבה"ס התיכוניים, ומציע לפיכך פירוק בצופים, ולהוציא מכלל ההכרה התנועה המאוחדת. הצעתי שלושה עקרונות: ביה"ס יכיר רק בתנועה העומדת על עקרונות סעיף 2 של חוק החינוך הממלכתי, אין לה כל עקרון אחר, ולכן רק תנועה אחת בבה"ס. {0011-05} איני מציע להשאיר את הצופים ולא להוציא התנועה המאוחדת, אלא להציע לכולם שלושת העקרונות, וכל אלה שיקבלו יהוו תנועה אחת. ספיר מתנגד להוצאת התנועה המאוחדת, ונפתלי הציע להוציא כולם. בסוף הצעתי שנזמין עוד מספר חברים לשיחה זו. מ. שרת, יזהר ס., בן אשר, ברוך אזניה ועוד. הוסכם. דובר על פשטות וצנע ב"צמרת", והוצעו לועדה לבדוק זאת - דבדבני, קרגמן, ועוד אחד אשכול ערער על ועדת בנטוב לבדיקת מפעל ים המלח. חברי הוועדה, מלבד אחד, אינם מתאימים לתפקידם: יודקס, רנט, שלמה גרזובסקי (שהיה פעם בחמד), הימן (מהטכניון), לוריה (בעל בית חרושת "בורג") הטילו עלי לדבר על כך עם בנטוב. תפקיד נעים.... גולדה התאוננה על גל פיברג שמונה לפני זמן לציר בברן, והיא רוצה לשלוח אותו לבודהפשט, כי הוברר שבהונגריה דרוש איש דתי. וול פיברג מסרב.. שויץ יותר נוחה שני פלגי מפ"מ אף הם דורשים שליחויות דיפלומטיות, ביה"מ . . אחרי הישיבה הקשבנו לצלילי התנועה ממוסקבה - לפני פתיחת המשחק בין קבוצת כדור רגל שלנו ושל הרוסים. כשהגיע תור המשחק ברחתי, כי ידעתי שמשחקינו יובלו כצאן לטבח. הקבוצה הרוסית כי הטובה בעולם - כי הרוסים מעסיקים {0011-06} אותם אך ורק באימוני כדור רגל על חשבון המדינה, ולא האמנתי שיש איזה סיכוי לחבריא שלנו לזכות אף בשער אחד. - כל המשדרים בארץ פתוחים, ויש להניח כי כל העם מקשיב למשחק במוסקבה. בשעה הראשונה היו 0:3 לטובת הרוסים. - ניר מסר לי ע"י יצחק כי שלו קיבל כספו בחיפה ביום 17.2.56, והמכתב כי יש לנהוג בו כבכל שאר המרצים, כתב ביום 19.2.56, לשם מה לשלח מכתב זה לאחר קבלת הכסף אם לא לשם אליבי ? - בחלק רביעי של הכוזרי אומר יהודה הלוי בשם החבר (עמוד 206 בתרגום האנגלי, ועמוד 239 בתרגום העברי): "ולא הושם לחושים בח להשיג עצם הדברים, אך כוח מיוחד להשיג מקרוב תלויים בהם יקח השכל. מהם ראיה על עצמם וסיבתם, ולא יעמוד על דה הוא ועל הענין אלא השכל השלם, וכל אשר הוא שכל בפועל כמלאכים ישיג הענינים והמהות בעצמם מאין צורך אל המקרים שיהיו באמצע. אבל שכלנו אשר הוא בתחילה בכח לא יוכל לעמוד על אמתת הדברים אלא וכוחות הגלומים שם בחושים , (ראיתם למקרי המיחשוב נדבקים תמיד בכל המין (בערבית: פליס תוצע ללחואס קוד לאדראק גוהר אלאשיא בל קוה כמציה לאדראק אעראץ תובעה יסתדל מנהא אלעקל עלי גוהרהא בכל מא עקל באלפעל כאלמלאיכה ידרק אלמעני ולאלמאהיאת בדואתהא מן גיר חאגה אלי אן תתיסטהא א פראץ ואמא עקולנא אלתי הו אולי באלקוה לאנגמארהא פי היולי פלא ימכנהא אלונוץ עלי חקאיק ולאשיא אלא בלטאוף צנע אללה תע' בנצוצבאת וקוי וצעהא פי אלחואפ משאכלה וללאראץ אלמחסופאת. מלאגמה אבריי פי גמיע אלנוע" ובאנגלית - {0011-07} THE SENSES HAVE NOT THE CAFULTY OF PERCEIVING THE ESSENCE OF THINGS. THEY ONLY HAVE THE SPECIAL POWER OF PERCEIVING THE ACCIDENTAL PECULIARITIES BELONGING TO THEM 'וכו