יומנים > יומן - מלא 14/12/1939

1
מתוך
מקומות:
Danna, Baysan
Jerusalem
H̠ever
Tel Aviv – Yafo
אנשים:
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
14.12.1939
220469
{P001} {0171-36} ירושלים, 14.12.39 מ11:00- עד 11:30 עם בארקר. ----------------- ב12:00- באו אצלי שליחי אירגון העובדים הציאנים הכלליים ב': לב ושיף - לפי הזמנתי - בדבר דרישתם לצרף אותם בעשית החוזה בין הנהלת הסוכנות ובין הסתדרות הקידים. לפי דבריהם יש להם כ4,500- חברים, מהם כ800- פקידים. במחלקת העבודה של ההנהלה יש כאילו כל החומר המאשר את המספרים האלה. עוד לפני שלוש שנים פנו בכתב אל ההנהלה בענין קבלת קידים מתוכם ולא נענו, כי אמר שעד אפריל שנת 1938 יש חוזה. באפפריל שנת 1938 פנו שנית, ואמרו להם שהחוזה נתחדש לעוד שנה, עד אוקטובר שנת 1939, והנה הם פונים עכשיו עוד הפעם. הם לא רק דורשים קבלת פקידים מתוכם, אלא גם קבלת קידים על ידי הסתדרותם ולא על ידי הסתדרות הפקידים המצורת להסתדרות העבודים בלבד. אמרתי להם שהענין נדון עכשיו בהנהלה ולא אחווה דעתי בפניהם בטרם שההנהלה דנה והחליטה, אולם עלי להעיר שתי הערות פרינציפפיוניות: אני מבחין בין זכות העבודה של כל פקיד, שהיא אינה מוטלת לדעתי בספק בין שהוא חבר בהסתדרות ובין שאיננו, ובין התקשרות עם הסתדרות הפקידים ועם אירגונים אחרים. הדבר השני אינו נובע מהדבר הראשון. השאלה השניה נידונה בהנהלה, והם אין להם הזכות להכריע באיזו צורה ובאיזה מסגרת יתקבלו מהם פקידים - זהו ענין להנהלה בלבד. ----------------- בשעה --:1 בא אצלי הרב פישמן בשאלת ה"הרחבה". הוא מבין את מצבי הקשה, והוא תמים דעים אתי שבתנאים הקיימים ההרחבה אינה באה בחשבון, אולם יש קשי פנימי במזרחי, במיוחד בהפועל המזרחי, והוא מייעץ אותי לדבר עם שפירא ביחידות. אמרתי לו שמסופקני אם רצוי הדבר יקבל את דברי כנסיון להשתמט. הרב פישמן אמר שהוא מבין את זאת והוא מציע שרמז וברל כצנלסון ישוחחו עם שפירא. {P002} {0171-37} ב2:00- ירדתי לתל-אביב. נפגשתי עם ברל ועם דוב להתיעץ על כמה ענינים פוליטיים, ובערב נפגשתי עם שאול, עם ישראל ועם ליבנשטיין לברר ענין הפעולה התרבותית בקרב הגיוס.