1
מתוך
מקומות:
Azor
Be'er Sheva
Revivim
Rome
Elat
Dimona
Mivtah̠im
Sa'ad
Pattish
Tse'elim
Yeroh̠am
Beirut
Aseret
Dead Sea
אנשים:
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
16.09.1956
218244
{P001} {0014-01} 1.9.56 יום ב' [[צ.ל. 17.9.56]] בבוקר באו אצלי יהודה דרורי ("טשובסו") מרביבים, ראש האזור, וקליגלר מקפ"ח בבאר שבע. אין רומא בכל האזור, כמו כן אין רופא באזור מבטחים צאלים (מערב דרום הנגב). א'ן רופא באפקים - עיירה של 1500 איש בסביבת גולת-פטיש. חסר רופא בעזתה - בין סעד ובין ביה הגדי. אין רופא בדימונה ותל ירוחם. חסרים בנגב חמשה רופאים. גם בבאר שבע אין די רופאים. יש רק 6, דרושים לפחות 11. הבטחתי לדבר על כך עם הסתדרות הרופאים, משרד הבריאות וקופ"ח. דרורי דורש גם גמר הכביש עד באר שבע. 4 קילומטרים ישלים משרד העבודה, אבל יחסרו עוד 9 - סכום של 90.000 ל"י. אמרתי לו שאיני רואה אמצעים. דרוש כסף לציוד - ואיננו. {0014-02} - בשתים עשרה הגיע נחמיה ודורש שובי לצפון. גיורא אינו יכל לארגן מזכירות ומשום כך הוא רוצה לדחות ישיבת המרכז. גם גולדה מתאוננת שאין את מי להתיעץ. משה ממריא מחרתיים לארצות אסיה. אשכול מודיע לי כי בשנת 1957/8 לא יוכל להקציב למשרד הבטחון יותר מ40- מיליון דולר. - אחרי חמש באו אצלי שלמה שמצר ומ. מקלף. נדברו ''להתקיף" אותי בענין רכבת לאילת, לאורון ולים המלח. שלמה מבטיח שבעוד שנה וחצי יגיע למאתיים ושלושים אלף טון. כבר עכשיו הוא מייצר עשרת אלפים לחודש, ויעלה עד 160 אלף לשנה. הוא נוסע בקרוב ליפן לנחל מו"מ על קנית פספטים. אמנם הי דנים מתחרים אתנו. הפוספט שלהם יותר עשיר והם מובילים אותו ברכבת הצרה (החוגאזית ) לסוריה ומשם לבירות, ועומדים לבנות כביש לעקבה. שאלתי את מקלף למה רכבת לים המלח - אם נזרים מי ים המלח לנמל סוקריר? המומחה האמריקני לאשלג הגיע לפני ימים אחדים ומיד ניגש לעבודה. מקלף סבור שהיינו מקמצים הרבה מיליונים אילו היינו מוציאות כמה שכבות על סקר יסודי. - בקראי היום חיי תמיס חיקלס של פלוטרך מצאתי אימרה נהדרת: (שורה יונית) .( )