יומנים > יומן - מלא 18/02/1943

1
מתוך
מקומות:
Yeroh̠am
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
18.02.1943
223565
{P001} {0151-02} 18 פברואר 1943 הבוקר באו אצלי חברי ההנהלה: פישמן, גרינבום, שמורק, קפלן ודרשו ממני לשוב. {0151-03} בארבע אה"צ ישבתי עם אידלסון ואיסרזון בעניני מ.פ.תא. השאלות: 1. חלוקת תפקידים, 2. יחסים עם השה"צ, 3. חיסול העבר, 4. מה זאת סיעה אחת, 5. בטחון, 6. מחלקות קיציס (חשמל, תנובה, בלום, ליבר), 7. לשכת עבודה כללית (יבנאלי, חסקין, אדלברג), 8. מרכז ליגה (בן-ירוחם) 9. פקידים שנתקבלו ע"י המזכיריות המחתרות, 10. הוספת שני חברים לוה"פ. 11. וול כמזכיר טכני, 12. סידורו של טובין. הצעתי להם ארבע הצעות יסוד : א. לנהוג בסיעת המפלגה כאילו אין כל סכסוך במפלגה, ב. ששניהם יהיו מרכזים, ג. שהשלושה - הופמן, גולדנברג ויודין שיטפלו באגודות מקצועיות לא יהוו מחלקה, אלא כל אחד יטפל במספר אגודות, ויהיו כפופים למרכזים. ד. לשתף את השה"צ ביד רחבה, למעלה ממה שמגיע לו על- פי מספר. קיבלו זאת. {0151-04} הבטחתי לדבר עם קיציס שיסתלק מהאגודות שלו. אידלסון דורש החלפת נמירובסקי בועד הבטחון. הצעתי גם שאגודת הפקידים, שבראשה עומדת מזכירות חשובה, תהיה כפופה ישר למזכירות המרכזת. אידלסון רוצה לרכז בידי הופמן תרבות אבל הופמן רוצה לטפל באיגוד מקצועי. יעצתי לתת לו אגודה גדולה למען ינסה כוחו. הצעתי לחלק העבודה עכשיו בכלל באופן פרוביזורי ואחר 4-6 שבועות יוכלו לשנות החלוקה.