יומנים > יומן - מלא 19/02/1958

1
מתוך
מקומות:
HaKfar HaYarok
Neve Ilan
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
19.02.1958
219566
{P001} {0005-57} 19.2.58, יום ד' בא גוברין. יש קושי בקואליציה. רובין דורש שכמים יצביע נגד חוק ההתיישנות. זה יביא לידי כך שכל הערבים יצביעו נגדו. יערי היה אצל גוברין. התאונן אל אי-בואי לועידה. בטאג נדפס מאמרי נגד יערי. יערי מתפאר שבועידה הטילו 3 גשרים למפא"י (?) לבחירות ילכו לחוד. אבל יאמרו הציעו בעד פועלים. יערי אמר לבן-אהרון כי ריפתין ורובין מתחילים להדאיגו. בעשר טלפן לי בקר: ישבו אתמול עם גזבין ופליישר. הם הציעו להתחיל מיד מו"מ עם רופאי מרפאות על שיטות עבודה, על מנת שהמו"מ יגמר במשך שבועיים. אחר כך יתחיל מו"מ בעניני שכר - כולל שכר רופאים קפ"ח, ע"י ועדה בינמשרדית. יש סיכוי לסידור מוסכם. בא אצלי מרדכי פלד - למד חינוך ופילוסופיה. עובד עכשיו כמחנך בנווה- אילן (סניף של הכפר הירוק) ובו 120 ילדים מעלית הנוער. רוצה שאפגש עם נוער מבני 23-16. שאלתיו אם הוא יודע מה דרוש מהנוער? ענה בחיוב: לחנך נוער להיות ישר ומועיל. למי ולמה? לא קיבלתי תשובה מניחה את הדעת. יש בנווה אילן 120 חניכים מצפון אפריקה, 15 מחנכים. הנערים רוצים להקים מושב ולהביא אליו הוריהם מצפון אפריקה. אחד מחבריו - בר-און - מתרגם מאנגלית את ויטהד. פלד עושה רושם טוב, אבל דרכו לא ברורה לו - מבלי דעתו זאת. ירדתי אה"צ לת"א.