1
מתוך
מקומות:
Bar'am
Jerusalem
Magshimim
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
20.10.1964
236838
{0199-252} {0199-252} 20.10.64, יום ג' יד' חשוון בשתים עשרה באו הנה מירושלים ברעם ויצחק משולם (יוגוסלבי, עובד סו"ב, 34 בארץ). על ברעם הוטל לרכז הבחירות להסתדרות. רוצה שיעזור לו. ברעם מתאונן שיש חברים שהם בעד המערך, אבל שהם אומרים שלא יצביעו נגד ב.ג. שאלתיו אם קרא "דבר" של הבוקר ומה שנאמר בו בראש העמוד השני? (שלחתי בענין זה מכתב לא קצר לאשכול). ענה בשאלה: אם אקבל דעת המפלגה במקרה שיאשרו את המערך? אמרתי לו: אחושוב זאת לטעות, אבל לרוב מותר לטעות, והכרעתו מחייבת שאלני - אם אעמוד בראש הרשימה? אמרתי: לא אוכל לענות על כך, כי אין זה קשור עם בעית מערך או בעיה אחרת במפלגה ובממשלה אלא עם שיקולי על עבודתי בעתיד הקרוב -אם אתמסר לכתיבה או גם אטפל בעניני ציבור. שאל לדעתי על המצב. אמרתי לו לפני שנה היו לי הצעות, היום הן לא הולמות המצב. חשבתי שנבהיר לעצמנו הדרך ל10- - 15 השנים הבאות, מה אנו רוצים, ורוצים פירושו שמגשימים זאת. כלומר שהמפלגה עושה מה שהיא אומרת שהיא רוצה, רק אז יעוררו דבריה אימון בצבור. הבהרה זו דורשת עיון ובירור חברי. לפני שנה אפשר היה לעשות זאת - עכשיו מאוחר, ואשר להסתדרות - יש צורך לבדוק מבנה ההסתדרות. חוקת ההסתדרות הקיימת נתקבלה בועידה השניה כשהיו 6000 בערך חברים בהסתדרות, היום יש 900,000. נשתנתה לא רק הכמות אלא גםה איכות, חיים במציאות חדשה - זה מחייב מבנה אחר. אבל כשאנו ששה חדשים לפני הבחירות להסת' קשה לעשות הדבר. {0199-253} {0199-253} - היום באו הנה חוטר וטוניק. הם מסיימים הלילה ניתוחם המשפטי. אשד גמר, וגם אני, ואני אוכל לצאת ביום ה' (מחרתיים) לירושלים ואמסור החומר ליוסף וליועץ המשפטי. אחרי כמה ימים יש בדעתי למסור תמצית החומר והניתוח לאשכול, ולהסביר לו מדוע לדעתי מוטב שיקבל המלצת היועץ המשפטי, אפילו ימליץ על בירור משפטי כפי שאנו דורשים. חוטר בטוח שהיועץ ימליץ על משפט והממשלה תהיה חייבת לקבל ההמלצה. אין לי בטחון כזה, ולכן כמה ימים אחרי מסירת החומר לשני המשפטנים - אשכפל החומר ואמציאו לידיעתם האישית והסודית של מספר אישים בעלי משקל בארץ הידועים כאנשים נבונים וישרים. אח"כ - אמחוק הדברים הבטחוניים ואדפיס כל החומר בספר לכולם. ייתכן שעתוני הערב בכוונה עושים רעש מענין אמסטר (ג'ול) כדי למאס על העם כל בירור משפטי ו"פרשה" - אבל יש בצבור אנשי אמת וצדק והם ישתקו ולא ישקטו.