20.05.1950
217808
{P001} {0190-73} 21.5.50 באה אצלי משלחת המורים בלוית בקר מטעם הוה"פ של ההסתדרות. בא גם אברך. התלונות הן לא רק על עצם התביעות - אלא על סחיבה. אמרתי להם שאני לא יכל להכנס לעצם הבירור לאחר שנתמנתה ועדת שרים. איני בקרי בדירוג של כל עובדי המדינה וגם לא של המורים. אבל נראה לי צורך של סידור מלא של בעית ההוראה והמורים, גם דירוג ומשכורות וגם מעמד המורים אפשריות השתלמותם, הרחבת המקצוע, משיכת כחות צעירים, אני בטוח שנבוא לידי הסכמה מלאה. החינוך מוכרח להיות עיקר במדינת ישראל, אם כי בתקופה זו בטחון, עליה והתישבות קודמים. סידור מלא דורש זמן. לא דרושים איומים ואולטימטומים של זמן. אם רוצים לשבות - ישבתו. אין צורך בכך. מה שיוחלט - יקבל תוקף מינואר 1950. הבטיחו לעיין בדברי.






