28.05.1952
218969
{P001}<br> {0029-107} <br> 29.5.52 ה' סיון <br> - בא אצלי שוב הרב כהנא, כפי בקשתי. משרד החינוך כבר עושה שנויים <br> בחינוך, היה לנו בירור יסודי על החינוך והדת - אם שלטון המפלגה או שלטון <br> המדינה יבטיחו חינוך דתי. היה לנו בירור ממצה ומעמיק על שלטון המפלגה או <br> שלטון המדינה ש בחינוך. טענתי העיקרית היתה מהי הערובה שבשלטון המדינה <br> החינוך הדתי יהיה באמת דתי. טענתי היתה שהכלל יותר נאמן מהמפלגה, המפלגה <br> עלולה להתפצל בלי סוף, ופא"י לא יחנך בב"ס של אי או של המזרחי, ומאין לו <br> הבטחון שלא יהיה שני סוגי פא"י (למעשה יש כבר). אם הכלל ישתנה ולא יכבד <br> הבטחתו - יבוטל משטר הזרמים, אבל אב הכלל ישאר כפי שהוא עכשיו - הוא נאמן, <br> ואס כי אולי יהיו כמה גוונים בחינוך הדתי. כל גוון יהיה לו המפקח שלו, <br> הנאמן על הכלל ונאמן על הדת. <br> - בא אצלי רפאי עם בני עקיבא (בתוכם בנו של הרב שפירא המנוח) בענין <br> גדנע. דורשים כשרות, שבת, חווה דתית ויחידות דתיות. אמרתי המשטר בגדנע - <br> כמו בצבא. כשרות מובנת מאליה, ואם יש פגם אברר עם הרב גורן. שבת - הנוער <br> הדתי לא יעשה אימונים בשבת, אבל הם הודו שיש פעולות שמותר לעשות בשבת. <br> בדבר חווה אבדוק, אבל יחידות דתיות, מחוץ לבתי ספר דתיים שלמים, אני מהסס. <br> הבירור התנהל ברוח טובה. <br> {0029-108} <br> - שיחה עם י.ל. לוין על עכוב התקנות בדבר גיוס הבנות שטוענות כאילו <br> הן דתיות. התנגדותו היא לשבועת עדים להופעת עדים וביחוד להופעת בנות. <br> התקנות הן כאילו נגד החלטות הממשלה ונגד מה שדובר. ביקשתיו לעיין <br> בסטינוגרמה וגם אני אעיין. אס זה נגד ההחלטה - אשנה, אם לא - אביא הדבר <br> לממשלה. <br> - שוחחתי עם פנקס על האוצר: לא הציע עצמו, אבל השתמע מדבריו. <br> חושש ליוסף. דיברנו על המצב בכללו, וביררתי לו השקפתי. יש לנסות לסדר <br> המסכים, להבטיח אספקה, ורק אז תיתכן תכנית ייצור. <br><br><br><br>