יומנים > יומן - מלא 31/01/1958

1
מתוך
מקומות:
Nayn
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
31.01.1958
219546
{P001} {0005-34} 31.1.58, יום ו' בבוקר בא אצלי מוקה המטפל מטעם משרד הבטחון בעניני מל"ח. עלי להפגש עם נפתלי לברר מה ניתן לעשות עכשיו. באו נציגי הקמרי: יוסף מילוא, אברהם בן יוסף ויצחק קדישזון. יש להם עכשיו שני בנינים - במוגרבי וברחוב נחמני. שניהם קטנים, ולכן מביאים הפסד. נחוץ בנין אחד יותר גדול. זגגי מטפל בכך. בשנה האחרונה יש להם גם הפסד של 200.000 ל"י, ואם לא ישיגו מיד מלווה של 100.000 לזמן ארוך יהרסו. הבטחתי לדבר על כך עם אשכול. בעשר ישיבת המטה. הבעיה הקשה - דולרים. אשכול הבטיח רק 30 מיליון דולרים. חובות השנה הם 23 מיליון דולר. יש לרכוש חלקי חילוף, ווטורים, טנקים באיטליה (פטנים) - נפגשנו אה"צ עם אשכול ושמעון בענין זה - ויחפשו איזה דרך להשיג אולי הלוואה מיוחדת. בחמש בא אצלי משה. סידרתי אתו שיקרא כל החומר הצבאי והמדיני במשרדי אצל חיים בן-דוד. הגדתי לו דעתי השלילית על כתיבתו במעריב וקבל דעתי. מדברי מוקה: יש ועדת כוח ומים, בראשה פלד מחברת החשמל. יש ציוד רפואי יקר (במחסן נחלת יצחק)ואין מטפל בו, מונח עוד בארגזים. עלול להתקלקל. משרד הבריאות טוען שאין לו תקציב לכך. הבטיח לתת לי סקירה בכתב על עניני מלח - כחומר לשיחתי עם נפתלי.