1
מתוך
מקומות:
Emunim
Isdud
H̠ever
Negba
Ginnosar
Haifa
Ekron
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
31.03.1943
223579
{P001} {0151-22} כ"ד אדר ב' 31 מרס 1943 חלוקת עבודה בוה"פ: ועדה מרכזת: רמז, י.ש., ציזלינג, ריפטין. גולדה - ליחסים פוליטיים (ממשלה)- מחלקתה הועדה המרכזת. י.ש. - מחלקה מוניציפלית, מרכז לתרבות (ג' ענפים: הסברה - זיאמה; כללי - י.ש.. חינוך לנוער עובד בת שבע). רוניה - איגוד מקצועי ויחסי עבודה {0151-23} (חברי המחלקה - גולדה, רוניה, זיאמה, ציזלינג, ריפטין, גלובמן רמז) שני ענפים. א) החברות הגדולות - המרכז ריפטין, ב) מיעוטים - ציזלינג (זיאמה ורוניה שוללים שמיעוטים נמסרו לציזלינג). ציזלינג - ארגון פועלים בלתי מאורגנים. יחסים עם המועצות, בטפול בעובדי מוסדות ההסתדרות. זיאמה - גזבר, מחלקת ההסברה. בת-שבע - חנוך ונוער עובד, פרומקין וברל רפטור - מחלקת עבודה ומרכז עבודה, קולודני - לשכות עבודה כלליות. צבי יהודה - לא נקבע תיקו (צויין שיעבוד בשטח המשקי. עוסק בהובלה. ארם - גיוס. לינקובסקי - עזרה הדדית (קפ"ח, קרן חוסר עבודה, מצב ועוד), ועדה לחברת עובדים - מרכז יבנאלי, ועל ידו ועדה של 178. רוניה - מנהל מחלקה ערבית ארגון פועלים ערבים (מערכת חקיקת אל אמר - אסף ואגסי). עומדים להזמין המורה סלומון וא.ח. כהן לפעולה זו. לדעת י.ש. הועדה המרכזת היא מוסד אידיאלי. לציזלינג - איגוד מקצועי, מיעוטים, רכוז סו"ב, קשרים עם המועצות, למעשה כמעט הכל. י.ש. - מחלקת המושבות ע"י הגזבר יש מחלקה, חברי מזכירות בלי תיקים: לוביאניקר, טבנקין, יערי חזן, ב.ג. זיאמה,פועלי המחנות - ברשות ברל רפטור. אה"צ שיחה עם אידלסון. סיעה למען יהיה חבר חפשי ושווה זכיות. {0151-24} 3 - יצחק: למה פ"ח, דרכי ביצוע ? 1) פלוגות מחץ, 2) בקור של מפקדים. בהתחלה היה הענין קשור למלחמה, עכשיו לא רשמית המטרה לא נקבעה. מלבד יעקב - יצחק ממונה. עוזריו: דודקה, (סגן ואדמיניסטרטור) יצחק דרבנו (מדריך ראשי - מהשה"צ, נגבה), אפסנאי ראשי - פנחס מאשדוד, סיני - קצין תרבות (מגינוסר): מפקדי הפלוגות: מרט - א, אורי - ב; אורי יפה - נ; בנימין גולדשטין - 3, אברהם נגב - ה; שמעון קוח - ו. האחרון השה"צ. תקופת השרות - למשך כל זמן המלחמה ואח"כ לזמן בלתי מסוים. דבר זה נקבע מלמעלה. בכל הפ"ח יש 120 איש מהשה"צ, רבם בפלוגה ב', ובקבוצה הגרמנית (50) כחצי מהשה"צ. היינו צריכים להחזיק 10.000 איש בקביעות, זה היה עולה 30.000 לא"י 1.600x3,5( לחודש. כרגע יש לי.-ק. תקציב בשביל 1.600 איש לא"י), ויש למעשה רק 1.000 איש. אילו היו 200 איש היה מקים (בלי תקציב נוסף) פלוגה בנמל חיפה ע"י סו"ב. י-ק מקבל עקרון של תקופת אמונים מסוימת: לפי מחץ 3 שנים (שנה אחת של אמון מלא), בשביל יחידה רגילה 2 שנים.






