יומנים > יומן - מלא 31/05/1940

1
מתוך
מקומות:
Belgium
London
France
אנשים:
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
31.05.1940
221269
{P001} {0149-04} לונדון, 31.5.40 פוליה יקרה, כל שבוע מכין לנו עכשיו הפתעה חדשה, קשה וחמורה מהקודמת. במקרה נזדמנתי הנה בימים שלא מהר ישכחו בהיסטוריה האנשות. ואני משתומם לקור-הרוח והבטחון הפנימי של העם המופלא הזה, שום דבר אינו מוציא אותו מכליו, שום דבר אינו כאילו מזעזע אותו, ושום דבר אינו מערער את אמונתו ובטחונו שסוף הנצחון לבוא. יום לאחר המכה האיומה בבלגיה - וכאילו לא קרה כלום. כל אנגלי שאני פוגש חושש אמנם לצרות שיבואו, אבל אינו מטיל ספק בתוצאות הסופיות, והוא מוכן להתאבקות ממושכת - ויהי מה. הממשלה החדשה, למרות המכות האיומות שניתכו כבר על ראשה, יש אליה אימון בלתי מוגבל בעם, קשה לתאר מה היה המצב הפנימי אילו נשארה עוד הממשלה הקודמת, אולם ברור שצ'ורצ'יל לא הקדים לכבל בידו את הרסן. הממשלה החדשה, פירושה בעצם צורציל והפועלים. גם ביברברוק עושה מלאכתו כהוגן. וכל השאלה היא עכשיו שאלה של זמן: היהיה סיפק בידי הממשלה החדשה לגייס כל הכוחות והאמצעים של האימפריה. היטלר יודע זאת והוא עושה מאמצים נואשים להביא לידי סיום מהיר - נקווה שמזימתו לא תקום - - - וגם בענינים שלנו בא שנוי לטובה, למעשה אמנם לא נשתנה כלום, ואיני בטוח שישתנה כל כך מהר, אולם יש עכשיו אוזן קשבת, אפילו במשרד המושבות, יש את מי לדבר, אם כי האנשים המרכזיים טרודים כל יומם ולילה ועמוסים עול כבד ונורא, ולא יוכלו להפנות בנקל לענינים שלנו, שבהשוואה למה שקורה בצרפת עכשיו הם ענינים ממדרגה שלישית ורביעית. ואף על פי כך מטפלים קצת בעניננו, ואין זה מן הנמנע שדבר מה יצא. {0149-05} הצענו שוב עזרתנו - באנשים, בתעשיה, בארגון, בכוחות מדע. ועל כמה הצעות דנים עכשיו במקומות המוסמכים. הדברים שכתבתי בסוף מאמרי ב"כנסת" השנה - יתכן שנתאמתו, אם כי לפי שעה אין עוד בטחון בכך. מה עושה עמוס, ומה שלום גאולה, ההתחיל כבר החופש של רנה'לה? מדוע אין הילדים כותבים? אתמול קיבלתי את מכתבך הראשון. התנקבלו כבר הדברים ע"י יוסטמן? נשיקות, דוד.