יומנים > יומן - מלא 31/07/1926

1
מתוך
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
31.07.1926
220968
{P001} {0071-12} 31.7.26 יט' אב. שניאורסון הביא לבן-צבי מכתב מנחום הורוביץ המזמין לבוא לכ"ג, היות ואחד מחברי המשלחת לא יורשה להכנס לכ"ג. ב.צ. התייעץ אתי ואת קולר אם ללכת או לא ואני יעצתיו ללכת באופן פרטי, לא בשם המשלחת ולא בתור חברה. {0071-13} הוא הלך ושהה שם כשלוש שעות. נחום אמר לו שדברי במועצה היו פרובוקציה, אם כי אמרתי את האמת ואם אמשיך בכוון זה במוסדות ההסתדרות - יהרגוני. בינתיים ספר שניאורסון בשם טובה, אחות נחום, שדיד אמר בפני טובה וצלה (אשת פרנץ) ובמעמד גינזבורג, כי אם הוא יאסר בחבלים על-ידי אנשי כ"ג כאשר שמע - אז חצי כ"ג ישבו במאסר. שלחנו מיד את האוטו עם שניאורסון להביא את טובה לברר הענין בפני זייד. כעבור חצי שעה שב שניאורסון בלי טובה. "טובה לא רצתה לבוא, היות שאינה חברה בת"ח. אם ב.צ. רוצה יבוא שמה והיא תעיד בפניו ..." התראינו עם צלה - והיא העידה שהדבר הוא שקר. שניאורסון בעצמו, לאהד שובו מכ"ג בלי טובה, הודה שגינזבורג לא היה בשעת דבורו של זייד. זייד כמובן הכחיש בעצמו את כל הדבה. - זייד מסר שלפני שנה בא אליו בשדה לוקצ'ר בנשק ביד ואמר שנשלח אליו להרגו. זייד תפס אותו בידו והוציא ממנו הנשק. הבחור היה נבוך ונרגש והתוודה שנ.מ. וי. שלחו אותו להרוג את זייד על "בגידתו". זייד ספר מיד אז את הדבר לב.צ. מ. הכחישה ואמרה שזו "פנטזיה" של זייד. - כשאמרתי אתמול שאני רוצה לנסוע לראות את המחצבה הפצירו בי זייד ושאר החברים וביניהם גם המורה מכ"ג שלא אעשה זאת, כי "ירביצו בי מכות". הלכתי שמה ואחד החוצבים הראני את המחצבה והמכונות. בשעה ששהינו במחצבה נגש אחד החוצבים לנהג ודרש ממנו לעזוב מיד את המקום - ואם לא "ירביץ" בו וישבר את המכונה. בינתיים שבנו ונסענו משם בשלום.