09.04.1958
219915
{P001} {0006-66} [במסך התאריך שגוי - טעות הדפסה] 9.4.58, יום ד' הבוקר בעשר הגיעו הנה אנשי בית ברל: סורוקי, בהיר, שושני, והאדריכל רטנר. נסענו לראות שלושה מקומות לבית ברל: על יד הנקב, על יד "המלון" של יהושע. לא רחוק מעין עבדת, ומצפון למשק. המקום האחרון אם כי הוא קרוב לכביש ולמשק נדחה מיד ע"י כולם. היתרון של "מלון" יהושע הוא כי המרחק מהכביש הוא רק כקילומטר, והנקב כשלושה ארבעה קילומטר, אבל היתרון הוא - המרחב המישורי הגדול והמראה הנהדר הצופיה פני הערבה. הוסכם לתכנן על מקום זה. האדריכלים עוד יבואו הה לשבת ימים אחדים במקום ומקוים שבאבגוסט אפשר יהיה להתחיל לבנות. סורוקי רוצה שהמקום יכלול רק חמש מאות תלמידים. אני הנחתי שהמכסימום הוא 200, אבל אסכים ברצון ליותר. הקושי יהיה האבק. החבירם במקום מפקפקים אם העצים בלבדים ישמשו מחסה. מדשאה תדרוש הרבה מים, ואני בוחר רבוי עצים ממדשאה קטנה. אחרי הצהרים קיבלתי מברק מהנהלת הצופים שרוצים לשוחח אתי פה - על הצופים בבתי ספר. לשני חברים מקומיים הסברתי עמתי; אם כי אני חושש שהרוב יחליט להרשות תנועת הצופים, אין אני גורס עמדה זו. אם יש דבר חיובי בתנועה - ויש בלי ספק - הרי יש להנחילו לכל תלמידי בה"ס היסודיים. ביחוד שבני העדות המזרחיות ממעטים לבקר בב"ס תיכוניים. המדריכים שעושים העבודה מחוץ לבה"ס ומטעם התנועה - יעשו זאת מטעם משרד החינוך. יחסרו וודאי מדריכים, ויהיה צורך לעשות קורסים למדריכים, ולאו דווקא מאנשי ההתיישבות. {0006-67} איגרתו של כרושצוב אלי נתפרסמה היום בעתונים. נמסרה להם ע"י השגרירות הסובייטית. אתמול הביא הנה מ.פ. את ניל. הוא עשה לי תרגיל של עמידה נכונה, הוא עושה רושם של "מורה" מובהק יותר מ.פ.






