11.04.1931
222215
{P001} {0085-02} כ"ד ניסן 11 אפריל שבת ישיבה עם "המעביר", מרכז הקואופרציה והבנק. נשרפו בגרז' בלילה 43 מכוניות, ונשארו רק 5. למען חדש התנועה יש צורך במינימום של 30 מכוניות חדשות. "המעביר" חייבים לסקורוחוז (ב"כ ביאו - של מכוניות) 5.500 לא"י, לאחרים 4.500. סכום האחריות רק 4.000 לא"י, הפדיון החדשי היה 1.800 - 2.000 לא"י, מזה 400 הוצא על בנזין. 100 על רשיונות, השאר משכורת לחברים. בקואופרטיב 80 חבר, קבלו 11 לא"י לחודש. לקנות 30 מכוניות חדשות - דרושות 15.000 לא"י, {0085-03} "לגופי" המכוניות עוד 4.500. הסכום הראשון אפשר בהקפה לשנה, השני דרוש במזומנים.במשך השנתים היה ריוח נקי 5.000, לאחר שהחברים קבלו משכורתם (11-10 לא"י לחודש). אהרונוביץ הציע להגדיל מחיר הכרטיס במיל אחד למען הקמת ההריסות. התנגדתי לכך, כי בזאת יקימו נגדם את הקהל, אשר בימים הראשונים אמנם ירגיש סימפטיה לנשרפים, אבל כעבור זמן מה תהיה יד האנואיזם של הקהל על העליונה. ויש חשש שיופיע הון פרטי לסדר התנועה העירונית. יש לדאוג קודם כל להבטחת הקונצסיה למשך שנים אהדות בידי המעביר. וזאת תשמש בסיס לקרדיט לחברה, כי העסק הוא בריא ומכניס ריוח. החלט למסור לועדה מצומצמת (גורוחובסקי, זברסקי) יחד עם באי-כוח הקואופרטיב לעבד תכנית של הקונסטריקציה ולבוא בדברים את העיריה והבנקים לסידור קרדיט למעביר.