1
מתוך
מקומות:
אילת
מצרים
צרפת
שוויץ
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
18.04.1963
226007
{P001} {0197-131} 18.4.1963 - יום ה:' 16.00 - במשרד - שנער - ביום בי השבוע אמר לו גלובקה בשם א,.' כי היות שגרמניה והמערב (וגם צרפת) מסייעים למצרים, ועדיין מצרים במצב מלחמה עם ישראל - המערב יאחז באמצעים וגרמניה בתוכה - להביא לידי הסדר. אם יודלף והענין לא יצליח - אז ישראל יכולה להגיד שזה לא נעשה על דעתנו - מי ינסה - גרמניה או המערב כולו ? - לא ברור, כנראה חשב על פעולה מתואמת עם המערב, אבל גרמניה תעשה. שנער לא בטוח בפרט זה. ג' הוסיף שא' רוצה לדעת אם אנחנו רוצים בזאת. שאלתי אם ידוע לו, כי גרסטנמאייר, בשובו מכאן אמר, שאין לקבוע יחסים דיפלומטיים. אמר לי - ההפך הוא אמת. הוא יודע זאת במאה אחוזים (אמר - במאתיים, אבל טעותו שאין דבר כזה) ויש לו גם חומר בכתב על כך. שמע מפי שטראוס. שטראוס, בהם, שרדר היו אצל גרסטנמאייר, והוא אמר להם. גם קיים מסיבת-עתונאים פנימית. {0197-132} סייבום - שר-תחבורה - עשה סקר על רכבת אילת, המסקנה זה יעלה רק 40 מיליון דולר (ולא 150 כאשר חשבו מקודם). יצא ספר רכבת של שלושה ימים (ים תיכון, ים-סוף, ים-המלח). עוסק בזה סלון, יהודי משומד, כלכלן, פרופסור, במלחמה היה בשוויץ. העבודה תימשך 5 שנים, כל שנה - 30 מיליון מרק. המלווה ינחן ל36- שנים, רק אחוז אחד (המלווה שלו הוא ל18- שנה, 4 אחוזים),