1
מתוך
20.02.1953
218751
{P001} {0023-16} 20.2.53 השיחות עם שיבה וברגמן נתקיימו ביום זה, ולא ניזם 19.2.53, כפי שנרשם בטעות. בא אצלי אשכול. מלווה החובה יכניס 45 מיליון במשך שלוש שנים ויוקדש לפיתוח. בהסכמת חברים (זיאמה, בקר, גוברין ועוד) עומד להציע מלווה של 3% מכל מקבלי משכורת לחמש שנים. יש בערך 250.000 משתכרים, ששכרם הממוצע הוא 800 1 ל"י לשנה. זה יתן כ15- מיליון ל"י. הצעתי שמלווה החובה יוקדש לבטחון - לא להוצאות שוטפות אלא לנכסי צאן ברזל: מבנים, קשר (כבל תת קרקעי) ורכש. {0023-17} התקציב כולו יהיה לדברי אשכול 216 מיליון ל"י, כולל דואר ורכבת. 170 לשירותים. אמרתי לו שלפי זה יחסרו לי מיליון לבטחון. - טענות אדיס די-פיליפ ביום 18.2.53: לפני 2 5 שנים פתחה האופרה עמדה בימי ההפצצות, המשבר הכלכלי עכשיו גרוע מהפצצה. קרן נורמן נתנה לה 18000 התקציב השנתי הוא 150.000 לי. עובדים 220 איש באופרה יש גרעון של 25000 לי מארבע השנים הקודמות. הממשלה נחנה 4000 ל"י לשנה. דורשת עכשיו 15000 - כמלווה לחמש שנים. הביקור לא ירד - אבל ההוצאות גדלו, ולא הרימו מחירי הכרטיסים. - דבר אנשי רמת רחל (מיום 18.2.53). לפני שנת 48 היו 400 איש. בשעת הפילוג נשארו 69, עכשיו יש 250 נפש (82 חברים בוגרים, 80 ילדים, יש גם 11 מנהל שנה שניה. יש להם בירושלים 1250 דונם, מעבדים גם 4000 דונם במסביה. נטעו כבר 110 דונם, הכשירו עוד 90 דונם לנטיעה. עובדים אצלם 40 איש ממעברה. קיבלו 30.000 לי לשיכון מהאוצר ל18- שנה. רוצים דחית התשלומין. עכשיו משלמים 2000 לשנה. יש חובות מלפני המלחמה - ליחידים, למוסרות בסכום של 40.000. דורשים גרעין של 50-40 איש.






