יומנים > יומן - מלא 25/05/1950

1
מתוך
מקומות:
תל אביב - יפו
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
24.05.1950
217812
{P001} {0190-76} 25.5.50 יום ה' חזרתי לתל-אביב. בא אצלי גוריון. מבקש מכתב רשמי עלמינוי נכנ לרשות מוסמכת. הסכים שנכים שאיבדו מקצועם לרגל נכותם - ילמדו מקצוע על חשבון המדינה. הסכים להנחה מרבית - אבל יש קושי: כל בנק לוקח 2% מינימום לכיסוי הוצאות, 2% לעצמם. בקבלת נכים לקואופרטיבים יש התקדמות - אבל מוכנים לקבל לא על חשבון בעלי המקצוע שאין נכה יכול לעשות עבודתם. היקלוט הצבא נכים? {0190-77} יש כבר 58 ישובי חיילים. השיכון והציוד ע"ח הסוכנות. חיילים בודדים שמצטרפים לישובים האגף משתתף בסכום 400 ל"י בהוצאותיהם. אם יש כאלף איש במושבים חדשים שלא ניתנו להם בתים, בתוכם 350 אנשי גבול. אשכול רוצה לקחת מתקציב שיכון עולים בשבילם, לשאר הוא מציע לקחת מ30.000- יחידות הדיור שבונה הממשלה. יש להחיש חוק משפחות החללים. בא אצלי יעקב. סידר עבודתו. בדק מצב תחנת הנסיונות. זה עכשיו מושב זקנים. הבעלות לסוכנות. אשכול מסכים שזה יעבור לשותפות הממשלה. הסוכנות נותנת 60 אלף. דרוש עוד סכום של מאה אלף. קפלן מסרב, ומציע לקחת מתקציב החקלאות. מסרתי ליעקב על שיחתי עם הרופאים והמורים והצעתי לו להזמין הרופאים ולעבד תכנית על השלמת הלימודים וקורסים לרופאים.