יומנים > יומן - מלא 16/04/1958

1
מתוך
מקומות:
הבונים
קרקוב
השימוש בתצלום בכפוף לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח-2007
16.04.1958
219921
{P001} {0006-74} 16.4.58, יום ד' בארבע אה"צ בא אצלי הציר הפולני אנטוני בידה, יליד 1897, למד משפטים בקרקוב ובוורשו. הה עתונאי, נלחם נגד הנאצים, בשנת 1957 היה ציר פולין בווינה והתמודד עם הציר שלנו (בן צור), קשר קשרים עם אנשי פוע"צ והבונים בפולין. קומוניסט ותיק. מדבר רוסית. שוחחנו רוסית כשעה וחצי על מצב הענינים בפולין. בממשלה קואליציה של ארבע מפלגות: הפועלים, האכרים הדימוקרטים וגם קטולים, שלפעימים במקרים בסיים את המשלה אולם מוצגת לבחירות רק רשימה אחת. מדבריו לא הורגש שהוא בולשביק. יש כנראה הבדל בין קומוניסם רוסי ולא רובי. דיבר בחופש, בהומור, כאילו בא מארץ חפשית. {0006-75} אח"כ ישיבת חברינו. ירדתי לת"א.