1
of
18.01.1954
218387
{P001} {0021-06} 18.1.54, יום ב' יד' שבט אה"צ בא אצלי נמיר. המו"מ הקואליציוני יגע. במפלגה יש התנגדות רבה לקואליציה עם הכלליים.יש רדיקליזציה באיחוד הקבוצות ורק המנהיגים נאמנים במפלגה. הפרוגרסיבים לא יכנסו אם יהיה אחוז החסימה. יעצתי לעשות מאמץ לקואליציה משולשת: כלליים, דתיים ואנחנו. אפשר גם בלי הפרוגרסיבים. - אח"כ באה אצלי משלחת של יחודי דרום אפריקא: דוד דינסקי, אריה פינקוס, גב' קטי בלקמן ועוד. מזמינים אותי לבוא לדרום אפריקא. התאכזבו כשאמרתי להם שבמשך השנתיים לא אזוז מפה. הזמינו כעבור שנתיים. אמדתי שאין כוונת דברי שבעוד שנת'ים אסע. התאוננו על קשיים שפגשו מצד הממשלה להקמה בתי חרושת (בדלגציה היו שלושה בעלי חרושת: לבגדים, לרהיטים, ולתנורי-שמש). חושדים בכל אחד שהוא רמאי. לדונסקי אמר פקיד שמבכרים שישאר בדרום אפריקא ויתרום לקרנות מאשר שיבואו הנה. יש בארץ 1200 דרום אפריקאים. משש מאות אנשי מח"ל נשארו 300. הם מבטיחים שיבואו עוד. - המשטרה הביאה לי היום כלב מאולף -שמו אלדד. המלים שהוא יודע: שב, שב ארצה (רבוץ), עמוד, דגלי (פקודה ללכת ע"י הרגל השמאלית), קדימה (שיתקדם לבדו), די-אלי (שיחזור), להשאר - שלא יזוז ממקומו, תיאבון (פקודה לאכול), מי שם (פקודה לחיות דרוך), קול - פקודה לנבוח, טפסם - פקודה לתקוף. עזוב - פקודה להרפות. {0021-07} פולה לא באה. טלגרפתי לשאול על שלומה ומתי תבוא. קיבלתי מיד תשובה: לא בטוחה מתי אבוא - מחר או מחרתיים.






