24.10.1925
217172
{P001} {0182-137} ו' חשון 24 אוקטובר 1925 רודברג וזברסקי דברו אתי בענין המשביר. הם מלאים מרירות, ביחוד רודברג על שדחקו "באשור הוה"פ" את אנשי המשביר מהמוסד. מצב המוסד בששת החדשים האחרונים הורע במאה אחוזים לדברי רוטברג. עובדי הדסה הזמינו אותי למועצתם. בררו אתי שאלת קבלת פועלים להדסה שעל פי החוקה אפשר לפרש שחובת ההתיעצות עם ועד העובדים בקבלת פועלים אינה חלה על פועלים זמניים. הצעתי להם לערער בפני המרכז למען יובא הדבר למו"מ את הוה"פ של ההסתדרות. דנו גם ביצירת מרכז לעובדי הדסה. קוציס מתנגד לכך, כי המרכז ירפה את הקשר בינם ובין ההסתדרות הכללית. היה אצלי זמורה לברר שאלת העזרה המשפטית של ההסתדרות. סקר מסכים להיות העו"ד של ההסתדרות בתנאי שבעד משפטים נשלם לו לחוד. זמורה הזכירני להכין דו"ח מפעולות חברת העובדים לרשם. {0182-138} בערב היתה לנו ישיבה (דב, אליהו, נטע) וסדרנו גבית המסים. החלטנו להשאר בדירתנו עוד 3 חדשים. בינתים מקוה לוביניקר להשיג מהעיריה מגרש לאח"ע (700 אמה) ונקים שם צריף, על יד בית הפועלים.






