יומנים > יומן - מלא 18/11/1952

1
of
Places:
England
H̠adera
Haifa
Jaffa
Lod
Na'an
Maslul
The use of the photograph is subject to the Copyright Law, 2007
18.11.1952
219662
{P001} {0058-35} 18.11.52, יום ג' ל' חשוון שינד - שאלתיו למה העלה מחיר הנסיעות בלי לשאול? הצטדק שמטר כל הפרסים ללבון, אבל הודח שלבון לא נשאל ולא החליט. בעוד חדשיים תיגמר הנחת הפסים מחדרה לת"א, בסוף מרס כבר תוכל רכבת זו לפעול. מחיפה לת"א יש 3 רכבות ליום. כשיגמר קו חדרה ילכו שלוש רכבות. שתים ישירות ושלוש דרך לוד. על יד נען כבר התהילה עבודה הרכבת, לע"ע עושים רק עבודות הדורשות מטבע ישראלי. נמל יפו החל לעבוד באחד בנובמבר - ועובד טוב. התפוקה טובה. הפועלים עובדים בחשק, כי רוצים שהנמל יצליח. יש פועלים, מהם 0? ערבים. בפריקת אנית חיטה עשו 1100 סו; ליום. דרום הארץ צורך 60%. של המטענים; עד עכשיו הובאו לחפפה ולת"א יפו הובאו רק .16, נחוץ להעביר ליפו ת"א י לפחות. {0058-36} - בירור עם יגאל ואח"כ גם עם מ.מ. על הקיצוצים. יגאל מציע לקצץ 1 אזרחים, להחליף 0ו, , בחיילים, ולקצץ כשלושת אלפים בנחל. זה לא נראה לי. הקיצוץ בכללו אינו מספיק, ואין להטיל כל נטל הקיצוץ על נחל. הבירור היה קשה ומתוח. - אה"צ המשך הדיונים בהשתתפות פרס. יש לקנות 14 גטים אנגלים (מהם 2 לאימון), יעלו 2 מיליון דולר, 4 תשלומין חצי שנתיים, תשלום ראשון 0.2 מיליון דולר באפריל 1953. ידרשו עוד 3 מיליון ל"י למסלול ומתקנים. יש לנו 3 טייסים לגטים. קורס לטייס עולה באנגליה 1 לי"ש (הקורס 6 חדשים). באפריל יגיעו שני הג'טים הראשונים, אח"כ - שנים בכל חודש. כל גם עולה לי"ש, מזה המנוע 5 ליש. הגוף אולי אפשר יהיה לעשות פה. מציעים להעלות שכר חייל חובה מ4- ל6- ל"י לחודש. עכשיו הוא מקבל כסכום זה בשקם. שואלים על גורל ארחיוויון הפלפס. הצעתי לפנות ליגאל אלון. כי בכוח אפילו לא ביוון לא נשיג אותו. נשאלתי מה דינו של נפגע גדנע בשעת פעולה. השיבותי שיש לתת לו הענקה. עומדים להושיב גרעין ע"י עוגה - עכשיו זהו שלטון הבדווים. בעזרת המצרים בונים סכרים. דרושות הקלות מצד הסוכנות.