1
of
20.03.1958
219836
{P001} {0006-31} 20.3.58, יום ה' בעשר ישיבת המטה. אחר כך באה אתלי משלחת סו"ב: מרגולין, ברל רפטור, אהרון רמז, קרונקי. ההפרדה המוצעת ע"י לבון לשלוש גופים שאין בינינם כלום: חרושת, בנין וחו"ל - תחבל לדעתם בשליחות החלוצית של סו"ב, תמנע הקמת מפעלים באזורי פיתוח, תוריד ערכם בחו"ל ולא תאפשר משיכת הון פרטי. הם מציעים שלוש חטיבות - עם "גג" משותף. )AFOL אה"צ בא אצלי מקפטריץ - סגנו של מוני (נשיא עם אשתו בלוית מנהל מלווה העצמאות סוויבל בשיקגו. איש נעים הליכות מתפעל מהמפעל בארץ. שואל במה יכולה תנועת הפועלים לעזור לנו. אמרתי "הרתעת הממשלה" כלפי רוסיה, כאשר עשו לגבי תרכיה. שאלתיו על מקור הרקבון ב"טימסטרס" וחולשת התנועה. אין המון הפועלים מתענינים בנעשה בארגונם ואחוז קטן בא לאספות האיגוד. ל Hoffa יש קרן של 40 monitors מיליון והוא שליט על מנגנון. אנם במשפט קבעו לו שלשה - אחד שופט, אחד מקטרגיו, ואחד מסניגוריו. יש גם באיגודים אחרים שחיתות והשתלטות בריונים. הזמנתי את מוני לבוא ארצה. בא אצלי ציר ברזיל לבשר לי כי הנשיא קוביצק החליט להעלות הצירות לדרגת שגרירות, כי גם בכל ארצות ערב - אפילו בלבנון - יש להם שגריר. {0006-32} אח"כ בא אצלי בהיר, סורוקי, רטנר ושושני בדבר סניף לבית ברל בשדה בוקר. אמרתי שלדעתי כל הבאים לסמינריון לששה חדשים ויותר צריך יהיה להעביר לשדה בוקר כשיבנה שם בית ברל. נתעוררו שתי שאלות: 1) משקית - עבודת התלמידים חצייום מטבח וחדר אוכל - לחוד או במשק שדה בוקר; 2) איתור בית ברל - על הגבעות או בקרבת הנגב. על הדבר הראשון אדון עם מזכיורת המשקל בימי הפסח. על הדבר השני נתיעץ ביום ד'. הוה"מ, כשבהיר וחבריו יבואו לשדה בוקר.






