1
of
Places:
Elat
Tel Aviv – Yafo
Ashdod
Ben Shemen
Lod
Azarya
France
Sha'alvim
People:
The use of the photograph is subject to the Copyright Law, 2007
20.06.1966
235936
{0202-70} 20.6.66, יום ירדנו אה"צ לתל-אביב, כי בערב יש ליאספה במודיעין. . בשש וחצי אה"צ בא אצלי שנער. הוא חזר משויץ - שם ניהל מו"מ עם אפס על הצנור מאילת לאשדוד, הוא הביא לי התכנית על פיתוח הנגב שהוגש לאדנאור - תכנית למלווה של חצי מיליארד לעשר שנים לפיתוח הנגב (פברואר 1961) הוא גם נתן רשימה של מכתבי לאדנאור ;15.5.63 ;21.1.62 ;19.12.61 ,1.1.61 - יצחק הולדסהיימר בא בשמונה בערב לקחת אוחי למודיעין, נוסעים דרך לוד ובן שמן, והולכים בכביש מאובק למודיעין. באו גם בני הקבוץ שלעבים, במודיעין היא רק האחזות זמנית, אחר כך יבוא הנה גרעין של נחל להתישב. יש עוד וויכוח עם ויץ על המקום. - שנער סיפר לי שגולדה באה אצלו הראתה לו על מכתבי נגד מה שסיפרה בעתון ושאלה אותו אם המלווה של אדנאור נועד לפיתוח הנגב. הוא הראה החומר והתכנית לפיתוח הנגב שהוכנה בשביל אדנאור. {0202-71} - המסיבה במודיעין נמשכה עד אחת עשרה וחצי. בדרך כלל שררה רוח טובה. השרה בעיקר רוח זו יצחק הילדסהיימר. אחד המתווכחים עורר בי ענין רב. יליד צרפת הוריו והורי הוריו מכמהדורות הם ילידי צרפת. מקורם יש לו שבעה ילדים, הוא ואשתו עודם בערך צעירים. אדוק מאוד, יודע יותר תלמוד מתנך, דיברו אחדים משעלבים. היו גם בנות מהפועל המזרחי. אבל הן נגד המונח דו-קיום, אנחנו בני עם אחד, ודרושה אחדות ושותפות. לא כלם דתיים (אני השתמשתי רק בכנוי "אדוקים") הם שומרי כל המצוות, ביחוד לא כולם זהירים במצוות שבין אדם לחברו, פרץ וויכוח גדול אם המימרה "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה", האלזסי עזריה שמואלי, הגין על מימרה זו, כי דוד לא היה נואף - כי בת שבע היתה מגורשת, אך הוא עבר על לא תחמוד.