1
of
Places:
Afek
Haifa
London
Naharayim
Jerusalem
The use of the photograph is subject to the Copyright Law, 2007
25.11.1935
223401
{P001} {0127-33} 25.11.35 בבקר ירדתי לת"א, ובאחת עשרה נסעתי עם ברל לחיפה. נפגשנו עם פ.ר. לשיחה שארכה ארבע שעות, אולם לענינים הממשיים הגענו רק בשעה האחרונה. הוא מעבד עכשיו חוקת העובדים ויעיין מחדש בשאלת ארגון הפקידים. הוא יעשה עבודה בקו של מתח גבוה ובבנין בתים לעובדיו. "הנמל" בחיפה כנראה עדיין לא הוסכם ע"י הממשלה. {0127-34} תכנית מסילת הברזל בעמק הירדן מתקדמת. לע"ע עומדים להשתתף בה חברת החשמל, חברת האשלג, הג'נרל אלקטריק ועוד חברה אנגלית, כנראה גם .P.E.C. הוא הבטיחני שלא יפגע בפעולתנו להשגת קרקעות עמק הירדן מהממשלה. להיפך, בלונדון הגיד לנציב שהוא שמע בשביעת רצון שאני מטפל בשאלת הקרקע. הוא נכון שעל ידי בירור הדדי של הכנית החולה ומפעל החשמל בצפון הכנרת - תסודר עבודת היבוש והחשמל מבלי להזיק זו לזו. התאונן מרות על אפ"ק הרוצה להחניק את "אשראי". קלרק וזונסון שניהם הגידו לו שאפק זמם להפיל אשראי. העירותיו על הסכנה של השתלטות ברקלייס על המשק היהודי, והצורך של מוסד כספי לאומי גדול. הסכים לכך. ברל דרש ממנו אדמת נהרים לישוב עובדים, תמיכה בתכנית ה"הדקלה" של בן-ציון. - אח"כ שוחחתי עם חושי על המצב בחיפה. הרושם שקבלתי הוא הרבה יותר מעודד משחשבתי. עובדים כששה עשר אלף פועלים. מח"ע רק כאלף או שמונה מאות, מהם מאתיים רק באופן חלקי. התעשיה לא סבלה. לנמל נכנסים פועלים יהודים. בלילה חזרתי לירושלים.